House of the Father, House of Love

03-03-2024Weekly ReflectionFr. Chris Nunes

Dear Fellow Disciples, peace.

The profanation of the temple of Jerusalem, with the commerce and exploitation of the poor dried up Jesus' patience. The gesture of throwing the money changers out of the sacred space comes from the sad realization that God's image had been distorted and profaned.

Jesus knew the house of the Father must be a house of love and welcome, a house of prayer for all nations (prophet Isaiah) where God's children gather to listen to His Word and then commit to its practice. What kind of practice of His Word is God interested in? Love and Truth. Love is what brings beauty to God's house.

May the Holy Spirit assist us in keeping God's house as a place where all are welcome in love and truth.


Casa del Padré, Casa del Amor

Queridos discípulos, paz.

La profanación del templo de Jerusalén, con el comercio y la explotación de los pobres secaron la paciencia de Jesús. El gesto de expulsar a los cambistas del espacio sagrado proviene de la triste constatación de que la imagen de Dios había sido distorsionada y profanada.

Jesús sabía que la casa del Padre debe ser una casa de amor y acogida, una casa de oración para todas las naciones (profeta Isaías) donde los hijos de Dios se reúnen para escuchar Su Palabra y luego comprometerse con su práctica. ¿Qué tipo de práctica de Su Palabra le interesa a Dios? Amor y verdad. El amor es lo que trae belleza a la casa de Dios.

Que el Espíritu Santo nos ayude a mantener la casa de Dios como un lugar donde todos sean bienvenidos en el amor y la verdad.

BACK TO LIST